Het heeft even geduurd, maar het nieuwe thuisshirt is eindelijk gepresenteerd door Almere City FC. ONZE KLEUR IS ROOD is de leidraad de afgelopen weken bij de club, en dat blijkt ook in het nieuwe shirt. Deze is nog roder dan vorig jaar. Waar vorig jaar nog accenten zoals de kraag en uiteinde van de mouwen wit waren, zijn ook die nu een mooie kleur rood. Met de bekend making van het shirt is ook meteen de eerste shirtsponsor van dit seizoen bekend: SENS Online. Het Almeerse marketing bedrijf verlengd hiermee de eer om als eerste in het seizoen te prijken op de borst van Almere City FC, waar zij vorig jaar ook de shirtsponsor waren van de eerste periode.

Waar Almere City vorig jaar nog in shirts van INARIA speelde worden de shirts dit jaar geleverd door Craft. Aan het design is dat niet af te zien, deze is op een paar details na vrijwel hetzelfde. Ook dit seizoen is gekozen voor een klasiek ogend shirt, inclusief knoopjes. Ook de kiekendief uit het logo prijkt in een iets donker getinte kleur rood over het gehele shirt.

De club maakte het design bekend met een, naar onze mening, heerlijk filmpje waarin trots naar boven gehaald wordt. Het filmpje eindigt met een shot van verschillende spelers in oude (omniworld) shirts waar Verheydt in het nieuwe thuistenue met een sloophamer voor gaat staan en de tekst “Wij deinzen niet terug, nee.. we komen je halen”. Een prachtig beeld dat aan tegenstanders laat zien dat het Yanmar Stadion van ons is.